vrijdag 23 augustus 2013

23-8-2013 Meer dan 46 kaarsjes gaan het helaas niet worden !

Helaas hebben de tarceva tabletten hun werk ook niet kunnen doen, evenals de chemo. Begin deze week merkte ik dat ik minder lucht had dus Henk dinsdagochtend naar het ziekenhuis gebeld, neus zat ook wat verstopt ook dus wat neusspray gebruikt op advies van verpleger (in overleg met dokter), toch maar naar zee gereden evenals vorige week vrijdag (4 dagen eerder). Na een paar meter lopen puffen en hijgen terwijl 4 dagen eerder het nog redelijk ging. Woensdag Henk weer laten bellen en mocht ik naar de spoed komen na div onderzoeken en op zijn laatst toch nog een ct scan met contrast voor de bloedvaten werd al gezien dat het foute boel was. Dus mocht ik blijven, gisterochtend hebben ze weer met een camera in mijn longen/ luchtwegen gekeken, ook mijn behandelend longarts kwam meekijken. Er was mij al meegedeeld dat het er heel slecht uitzag, er was ook overleg geweest met de kno arts (hier was ik 3 weken geleden voor mijn stembanden) die kwam gisteravond ook nog kijken (na zijn poli op langendijk) heeft ook weer overleg gehad met de longarts.
Vanochtend div artsen, assistenten, dieetisten aan mijn bed gehad vanmiddag de longarts zelf en deze deelde ons mee dat ik uitbehandeld was dit hadden wij inmiddels zelf ook al begrepen.
Ze stonden er ook van te kijken dat het zo snel is gegaan bij mij, de foto begin augustus zag er beter uit dan de foto daarvoor. Maar helaas mijn tumoren zijn agressiever  dan gedacht, ik had jullie al verteld van mijn stembanden hier zitten zenuwen beklemd door druk van opgezette lymfeklieren. Hierdoor wordt ik steeds benauwder, gisteren werd nog gepraat over enkele maanden, vanmiddag waren het nog weken.......
Volgende week mag ik als het goed is nog 46 kaarsjes uitblazen en dan is het op, heel vreemd gevoel om overal afscheid van te moeten gaan nemen.
In het begin van het jaar heb ik diverse malen gezegd dat 2013 mijn jaar niet zou zijn, niet wetende dat het mijn laatste zou zijn !
Ik houdt jullie op de hoogte !