donderdag 9 mei 2013

9-5-2013 De ochtendetappe !

Vanochtend waren we op tijd wakker, en dachten we gaan een rondje door het bos fietsen.
Dus om 7 uur fietsten Henk en ik weg, thuis 3 konijnen in de tuin, aan de Gilzeweg zagen we een reiger uit de vijver wegvliegen, in het bos 1 ree gezien en 1 eekhoorn. Nu begin ik weer oud te lijken maar degene die weten waar ik vandaan kom weten dat het vroeger bij ons stikte van de eekhoorns, ik blijf het zelf een van de mooiere dieren uit het bos vinden, een prachtige haarkleur, een schitterende elegantie waarmee ze van boom tot boom "vliegen". En een zwak voor aardbeien, was vroeger mooi liepen ze bij ons over de oprit om bij de buren "aardbeien" te gaan plukken.
Een 40 min gefietst viel niet tegen, maar was wel lang genoeg voor mijn conditie.
Ik had in het bos eigenlijk wel meer "wilde dieren" verwacht, Rijntje de Vos zal flink bezig zijn.
Dus het komt er op neer dat als ik rustig in mijn tuinstoel zit ik meer konijnen zie dan er in de Chaamsche bossen !
Groetjes !